فناوری های بارکد و RFID

معرفی سیستم های شناسایی خودکار

فناوری های بارکد و RFID

معرفی سیستم های شناسایی خودکار

آیا NFC در کنترل اموال و مدیریت موجودی کاربردی است؟

 نگاه کلی

 فناوری NFC (ارتباط حوزه نزدیک) از اصولی مشابه با RFID پیروی می نماید.

تنها تفاوت NFC و RFID در این است که تگ NFC برای قرائت شدن باید در فاصله ای بسیار نزدیک (کمتر از دو سانتیمتر) به قرائتگر قرار گیرند. لذا روشن است که توسط این فناوری امکان قرائت چندین تگ NFC بطور همزمان وجود ندارد و هر تگ باید جداگانه قرائت شود. اما همانند تگ های RFID می توانند بر روی اجسام و یا داخل آن ها قرار گیرند.

  ادامه مطلب ...

ردیابی اموال توسط بارکد و کدهای QR


اموالی که برای شما ارسال می شوند ممکن است حاوی بارکد که شماره سریال آن است باشد که در این صورت شما می توانید از آن برای ردیابی اموالتان استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید طراحی آن را سفارش دهید و یا با تهیه یک لیبل پرینتر خودتان طراحی و چاپ را عهده دار شوید.
 
تجهیزاتی که برای ردیابی اموال با بارکد نیاز است
بارکد اسکنر
بارکداسکنرها رایج ترین این تجهیزات هستند. هرچند استفاده از گوشی های هوشمند مقاوم هم رو به افزایش است.
بارکد اسکنر ها باید از طریق سیم (بارکد اسکنر سیمی) و یا پایه (بارکد اسکنر بی سیم) به کامپیوتر متصل و در مجاورت آنها باشند لذا آنها را می توان در فضاهای محدود مثل انبار و یا دفتر کار به کاربرد.
البته در حال حاضر بارکد اسکنر هایی هم هستند که می توانند به موبایل و تبلت متصل شوند. این ترکیب از گوشی هوشمند و بارکد اسکنر هم امکان اسکن بدون محدودیت حرکت را فراهم می نماید و هم بارکد خوانی را ارائه می دهد که بسیار قوی تر از دوربین یک گوشی هوشمند است.
 
ادامه مطلب ...