فناوری های بارکد و RFID

معرفی سیستم های شناسایی خودکار

فناوری های بارکد و RFID

معرفی سیستم های شناسایی خودکار

تگ فعال Active

تگ های فعال دارای یک انتقال دهنده و یک منبع قدرت داخلی هستند. این منبع قدرت معمولا باتری می باشد.

تگ های اکتیو سیگنال های خود را برای انتقال اطلاعاتی که بر روی میکروچیپ های خود ذخیره دارند، پخش می کنند.

این تگ ها عموما در باند فرکانسی UHF عمل می نمایند و یک محدوده 100 متری را پوشش می دهند. اغلب تگ های فعال روی اشیا بزرگی همچون کانتینرها، اتومبیل های راه آهن، قطار و دیگر اموالی که نیاز است در طول یک مسیر ردیابی شوند به کار می روند.

 

تگ های فعال دو گروه اصلی را شامل می شوند:

تگ های فرستنده خودکار یا Transponders و تگ های بیکن یا Beacons.

 

تگ های Transpondr زمانیکه یک سیگنال رادیویی از یک قرائتگر دریافت کنند بیدار می شوند، روشن شده و با ارسال یک سیگنال برگشتی پاسخ می دهند. به این دلیل که تگ های Transponder تا زمانیکه سیگنالی از یک قرائتگر دریافت نکنند اقدام برای انتشار امواج رادیویی نمی نمایند لذا عمر باتری طولانی ای دارند.

 

بیکن ها اغلب در سیستم های موقعیت یابی بلادرنگ (RTLS) ، معمولا برای ردیابی دائم و پیوسته محل دقیق اموال کاربرد دارند.

برخلاف Transponders، بیکن ها با سیگنال های قرائتگر روشن نمی شوند. در عوض آن ها طی فواصل زمانی از پیش تعیین شده سیگنال های خود را منتشر می کنند.

بسته به اینکه چه سطح از دقت در موقعیت یابی مورد نیاز است، بیکن های می توانند برای انتشار سیگنال در هر 5 ثانبه و یا روزی یکبار تنظیم گردند.

سیگنال های منتشر شده از بیکن ها توسط آنتن های قرائتگری که در محدوده ی مورد کنترل قرار داده شده اند دریافت می شود و موقعیت و اطلاعات شناسه تگ در اختیار قرار می گیرند.

اکوسیستم بی سیم برای مشتریان، بسیار بزرگ و در حال رشد روز افزون است و حالت های کاربردی وجود دارد که در آن تگ های فعال و غیر فعال به طور همزمان به عنوان یک دسترسی ثانویه به اموال یا مدیریت حسگر به کار گرفته می شوند.

 

منبع : سپاکو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.